Vindere 2019 af MUNDUS VINI NORDIC – The Grand Wine Award for German Wines

28/08/2019

MUNDUS VINI NORDIC, The Grand Wine Award for German Wines, blev afholdt i Skuespilhuset i København i juni. Se de 11 vinderproducenter, hvis vine løb med guldmedaljer og højeste bedømmelse ved MUNDUS VINI NORDIC - The Grand Wine Award for German Wines.

MUNDUS VINI NORDIC, The Grand Wine Award for German Wines, blev afholdt i Skuespilhuset i København i juni. I løbet af to dage smagte over 50 skandinaviske dommere 660 vine fra 200 tyske producenter for at kåre de bedste af de bedste vine i 11 kategorier, der rammer lige ned i de skandinaviske smagsløg. Se de 11 vinderproducenter, hvis vine løb med guldmedaljer og højeste bedømmelse ved MUNDUS VINI NORDIC - The Grand Wine Award for German Wines her.

Vindere 2019 af MUNDUS VINI NORDIC – The Grand Wine Award for German Wines:

Riesling trocken (dry), 2017 Riesling Steinwerk trocken, Weingut Meier, Weyher, Pfalz

Riesling halbtrocken (off-dry), 2017 Riesling feinherb, Weingut Forster, Rümmelsheim, Nahe

Riesling restsüß (naturally sweet), 2017 Berncasteler Doctor Riesling Kabinett, Weingut Witwe Dr. H. Thanisch Erben Müller-Burggraef KG, Bernkastel-Kues, Mosel

Grauburgunder trocken (dry), 2018 STERN Grauer Burgunder vom Lösslehm, Weingut Stern, Hochstadt, Pfalz

Weißburgunder trocken (dry), 2017 Eselpfad Weißer Burgunder trocken, Weingut Hofmann, Appenheim, Rheinhessen

Silvaner trocken (dry), 2017 Kugelspiel Silvaner trocken VDP.ERSTE LAGE, Fürstlich Castell'sches Domänenamt e. K., Castell, Franken

Aromatic white varieties (dry), 2017 Sauvignon Blanc Fumé trocken, Oliver Zeter, Neustadt-Haardt, Pfalz

White wines (naturally sweet), 2018 Iphöfer Kalb Gewürztraminer Spätlese VDP.ERSTE LAGE, Hans Wirsching KG, Iphofen, Franken

Spätburgunder trocken (dry), 2017 Gutswein Spätburgunder trocken, Weingut Harald und Jürgen Krebs GbR, Freinsheim, Pfalz

Lemberger trocken (dry), 2016 Stettener Mönchberg Gehrnhalde Lemberger GG VDP.GROSSE LAGE, Weingut Karl Haidle KG, Kernen, Württemberg

German Sekt (sparkling), 2015 Pinot Rosé Brut, Weingut Franz Keller, Vogtsburg-Oberbergen, Baden