Wines of Germany bliver sølvsponsor for Dansk Sommelier Forening

02/09/2021

Wines of Germany har valgt at opgradere deres bronzesponsorat til sølvsponsorat efter Dansk Sommelier Forening gik igennem en hård nedlukningsperiode.

Dansk Sommelier Forening er stiftet af entusiaster i 1989. Det er en mindre forening bestående af professionelle og kompetente sommelierer, der er blevet optaget gennem en skrab optagelsesprøve. Foreningen har på nuværende tidspunkt 120 medlemmer.

Hos Wines of Germany har man besluttet sig for, at støtte Dansk Sommelier Forening i endnu højere grad gennem et sølvsponsorat. Wines of Germany er glade for, at bidrage til arbejdet i foreningen. DSF’s hårde arbejde gavner blandt andet et sundt sommerlier-miljø og en høj faglighed. To forhold Wines of Germany sætter pris på.

Director for Wines of Germany Danmark, Mads Jordansen, fremhæver også vigtigheden af samarbejde indenfor branchen.

"Vinbranchen og Dansk Sommelier Forening har været igennem en hård nedlukningsperiode. Derfor var det ikke et svært valg for os, da vi skulle beslutte os for, om vi ville opgradere vores sponsorat til DSF. Det seneste halvandet år har i den grad understreget vigtigheden af gensidig støtte i vinbranchen. Den vil vi gerne bidrage til!"

Et flot eksempel på den høje faglighed var ved VM for Sommeliers i 2019, hvor Nina Jensen fik en 2. plads. Den 13. september 2021 afholder foreningen DM for Sommeliers i København.