Details

Nyheder

Program og billetter til IMW's 10. internationale symposium er tilgængelige

07/12/2022

Institute of Masters of Wine (IMW) er glade for at kunne starte billetsalget til sit 10. internationale symposium i Wiesbaden, Tyskland, i 2023.


Værter for denne banebrydende begivenhed er Deutsches Weininstitut (DWI), i byen Wiesbaden og delstaten Hessen.

I forbindelse med lanceringen er der et første kig på programmet, som man ikke må gå glip af. Symposiet, der er åbent for alle, vil finde sted i "Biebricher Schloss" (billedet) over fire stimulerende dage fra den 29. juni til den 2. juli 2023.

 

John Malkovich blandt de prominente talere

Symposiet har til formål at kaste et kritisk blik på vinens verden og dens fremtid. Der vil være smagsprøver i verdensklasse, tankevækkende præsentationer og kontroversielle debatter samt temafrokost og -middage arrangeret af vores sponsorer og værter. Den imponerende række af højt profilerede talere omfatter bl.a. Dr. Laura Catena, John Malkovich og Jancis Robinson MW. Der er planlagt mere end tredive oplægsholdere.

 

Foredrag, betagende steder og rundvisninger

Tyskland vil danne den perfekte ramme for IMW's flagskibsbegivenhed gennem ekstraordinære smagninger, provokerende foredrag, betagende steder og rundvisninger samt enestående netværksmuligheder – som hjertet af symposiumprogrammet.

Det forventes at blive endnu en udsolgt begivenhed, og salget af billetter til early bird billetpris starter i dag via www.imwsymposium.com

Monika Reule, adm. direktør for DWI, udtalte: "I 2023 vil det internationale vinmiljøs who's who samles i Wiesbaden til banebrydende seminarer og smagninger. Vi sikrer, at deltagerne vil huske Tyskland med glæde, ikke kun som en fremragende vært, men også som en vigtig vin-nation med fantastiske landskaber og fremragende vine."

Julian Gore-Booth, IMW's administrerende direktør, udtalte: "IMW's internationale symposium er vinverdenens olympiske lege. Det er her, det globale vinmiljø samles under ét tag, hvor ekspertise og innovation deles, og hvor netværk opstår. Vi inviterer dig til at være en del af det og slutte dig til os i den smukke by Wiesbaden."

IMW's symposium finder traditionelt sted hvert fjerde år, og det seneste arrangement blev afholdt i Spanien i 2018. Symposiet i 2022, der oprindeligt var planlagt til Adelaide i Australien, måtte dog udsættes på grund af pandemien.

 

Flere oplysninger og billetter:

Belinda Eaton

Marketing- og kommunikationschef

Institute of Masters of Wine

+44 (0)207 383 9136

beaton@mastersofwine.org

 

Bemærkninger til redaktørerne:

Om Institute of Masters of Wine (IMW)

IMW er en medlemsorganisation med et enestående internationalt ry. I næsten 70 år har dets medlemmer - Masters of Wine (MW'erne) - været førende inden for ledelse og ekspertise i vinverdenen. IMW's mission er at fremme ekspertise, interaktion og læring på tværs af alle sektorer i det globale vinsamfund. MW'er beviser deres omfattende forståelse af vin ved at bestå MW-eksamen, der er anerkendt verden over for sin strenghed og høje standard. Ud over at bestå eksamen skal medlemmerne underskrive adfærdskodeksen, før de har ret til at bruge initialerne MW. Dette kræver, at de overholder de højeste standarder for kommerciel adfærd inden for branchen. I dag er der 415 Masters of Wine, der arbejder i 30 lande. Medlemmerne omfatter vinmagere, sommelier, indkøbere, journalister, speditører, konsulenter, vinavlere, akademikere, undervisere og mange flere. Der er 307 studerende fra 36 lande i MW-studieprogrammet for 2022-23. IMW samarbejder med 34 støtter og to forsknings- og branchepartnere, som hjælper med at fremme IMW's mission. De fem vigtigste støtter er Austrian Wine, AXA Millésimes, Constellation Brands, Madame Bollinger Foundation og Waitrose and Partners.

Om Deutsches Weininstitut (DWI), Det tyske vininstitut

Det tyske vininstitut (DWI) er den centrale kommunikations- og markedsføringsorganisation for den tyske vinindustri og har som sin kerneopgave at fremme kvaliteten og salget af vine fra de 13 tyske vindyrkningsområder gennem konkurrenceneutrale markedsførings- og kommunikationsforanstaltninger i ind- og udland. Dette omfatter i det væsentlige markedsundersøgelser og -rapportering, presse- og PR-arbejde, gennemførelse af imagekampagner med tilhørende arrangementer, deltagelse i nationale og internationale messer samt tilrettelæggelse af vinpræsentationer og arrangementer sammen med tyske producenter i hele verden.

DWI's forretningsaktiviteter overvåges af Deutscher Weinfonds (DWF - den tyske vinfond). Den tyske vinfond blev oprettet som en offentligretlig juridisk enhed ved den føderale tyske vinlov af 29. august 1961. Den støttes af vinindustrien og er underlagt det lovbestemte tilsyn af forbundsministeriet for ernæring og landbrug. Den er i dag underlagt de gældende bestemmelser i den tyske vinlov. DWI blev grundlagt i 1949 som et privat drevet initiativ, en juridisk enhed, der kan sammenlignes med et aktieselskab (GmbH), under navnet "Deutsche Weinwerbung" (tysk vinfremme). Den eneste aktionær er den tyske vinfond.